Hvad er branding
Branding er en markedsførings praksis for aktivt at forme dit brand. Branding handler om at definere, hvem man er som virksomhed. Det er din mission, dine værdier og det, der gør dig speciel og unik. Det med at være unik, det nævnes også som at vælge sin niche og specificere den så meget som muligt, det vil gøre det nemmere at slå igennem, hvis du fremstår som specialist.
Det er dine vigtigste elementer, såsom dit logo, din hjemmeside og dine retningslinjer for brandet. Hvis markedsføring er det, der får folk til at se din virksomhed for første gang, så er branding det, der får dem til at vende tilbage i mange år fremover. Derfor er det vigtigt at vælge et godt navn og logo til dit firma, og samtidig skal det harmonere med best practice for køb af et domænenavn. Det er ikke nemt, for der er ikke mange korte, domænenavne ledige, som er nemme at skrive og udtale. Har gælder det også om at forestille sig at din virksomhed faktisk ekspanderer, undgå derfor at tilføje bynavn til dit brand.
Branding og medarbejderne
Branding kan have lige så stor indflydelse på dine medarbejdere som på dine kunder. Du har brug for, at dine kunder tror på dit brand, det skulle dine medarbejdere også gerne. Når du bygger et brand, som dine medarbejdere virkelig tror på, så vil de være mere passionerede og engagerede i deres arbejde.
Branding virker altid
Markedsføring er midlertidigt, det kommer og går i forskellige former, men dit brand forbliver det samme. Det skal virke for altid, og det gør det også hvis du har startet ud på den rigtige måde.
Før du overhovedet tænker på at lægge en markedsføringsstrategi, så skal du fokusere på dit brand. Hvem er du? Hvad vil du? Hvad er dine kerneværdier? Og vigtigst af alt, hvordan vil du kommunikere det til dine kunder? Brug for hjælp til at markedsføre dit brand se joneseo.dk
Det er at bringe din:
Personlighed?
Dit formål
Din historie
Det er det som dine kunder vil huske dit brand for, dit logo kunne ændre sig uden problemer, det skulle dit brands navn helst ikke.